Teknoloji Fakültesi ile Mühendislik Fakülteleri Arasındaki Fark

VİDEO REKLAM ALANI Arkadaşlar hepinizin bildiği gibi türkiyedeki mühendisler mimarlık ve mühendislik fakültelerinden çıkmaktadır.Ülkemiz avrupa birliği standartlarını yakalamak için teknoloji fakülteleri açma yolunda ilk adımları atmışlardır.Herkesin kafasını kurcalayan soru iki farklı fakülte türünden nasıl aynı mühendis çıkar gibi sorular olmuştur.Bunu şu şekilde açıklayabiliriz;

- Öncelikle teknoloji fakültesi uygulamalı eğitim gördüğü için 2014 yılı itibari ile bu fakülte mezunları sektörde daha öncelikli olarak iş bulacaklardır.

- Projenin ilk yılında normal mühendislik fakültelerindeki kadar sayısal derslerde ağırlık verilmemesi düşünülmüştür fakat, normal mühendislik fakültelerinden mezun kişilerden gelen itirazlar ve açılan davaların ardından en az mühendislik fakülteleri kadar teorik ders görmektedirler.Yani 1 yıl bilimsel hazırlık okurlar.Bilimsel hazırlıkta da Matematik,Fizik,Kimya gibi dersler görürler.Bunu sebebi ise m.t.o.k'dan gelen öğrencilerin sayısal temelinin zayıf olmasıdır.Bu hazırlık sayesinde eşitli sağlanmaktadır.


-Geçmesi zor ama mezun olunduğunda sektörün ihtiyaç duyduğu mühendis kitlesi yetişmiş olacak.Bunun yanı sıra 8 yarıyılın 1 yarıyılı staj olarak belirlenmiş.Ayrıca yaz dönemi için 72 günlük zorunlu staj belirlenmiştir.

Özetleyecek olursak;
Bu fakülte mezunlarına iş tecrüben yok diye az fiyatla işe başlatma gibi bir durum söz konusu olamaz.Zaten görmüş oldu eğitim ve staj itibari ile okul bittiğinde, iş tecrübesi varmış gibi sıkıntı olmadan iş bulabileceklerdir.İş yerleri hali hazır yetişmiş bu mühendis kitlerini ön planda tutacağına emin olabilirsiniz...

Teknoloji Fakülteleri hakkında kafanızı karıştıran bazı şeylere sorulu cevaplı olarak aşağıdan inceliyebilirsiniz;

S: Teknoloji Fakültesi mezunlarının imza yetkisi olmayacakmış deniyor. Bu doğrumu? Bilgilendirirseniz sevinirim.

C:
Bu kesinlikle doğru değildir. Türkiye’de mühendislik eğitimi veren diğer kurumların yetkisi ne ise Teknoloji Fakültelerinin yetkisi de odur. Çünkü sahip olduğu bölümler Mühendislik programlarıdır. Ülkemizde kimlerin Mühendis unvanına sahip olacağı kanunla sabittir. 3458 sayılı Mühendislik ve Mimarlık hakkındaki kanun kimlerin bu unvana sahip olabileceğini açıkça göstermektedir.

İlgili Kanun:

(Resmi Gazete ile neşir ve ilanı : 28/VI 1938-Sayı: 3945)

No.3458 Kabul tarihi 17-VI-1938 (28 Haziran 2000 tarihinde yayınlanan 601 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile değiştirilmiştir.)


Madde 1 - Türkiye Cumhuriyeti hududları dahilinde mühendislik ve mimarlık unvan ve salahiyeti ile sanat icra etmek isteyenlerin aşağıda yazılı vesikalardan birini haiz olmaları şarttır:


a) Mühendislik veya mimarlık tahsilini gösteren Türk yüksek mekteblerinden verilen diplomalar;
b) Programlarının yüksek mühendis veya mimar mektebleri programlarına muadil olduğu kabul edilen bir ecnebi yüksek mühendis veya yüksek mimar mektebinden diploma almış olanlara usulüne tevfikan verilecek ruhsatnameler;


c) Türk Teknik Okulu mühendis kısmı ile programlarının buna muadil olduğu kabul edilen memleket dahilindeki diğer mühendis veya mimar mekteblerinden verilen diplomalar;


d) Programlarının Türk Teknik Okulu Mühendis kısmı programlarına muadil olduğu kabul olunan bir ecnebi mühendis veya mimar mektebinden diploma almış olanlara usulüne tevfikan verilecek ruhsatnameler.
Madde 2 - Yukarıki maddenin (b) ve (d) fıkralarında yazılı ecnebi memleketlerden mezun olanlara ruhsatname verilebilmek için çıktıkları mektebin asli talebesi olarak tahsil dereceleri geçirmiş ve mektebin bütün tedrisatını muntazaman ve fiilen takib etmiş ve mektebde cari usullere göre geçirilmesi lazım gelen bütün imtihanları bitirmiş bulunmaları şarttır.
Madde 3 - Birinci maddenin (a) ve (b) fıkralarında yazılı vesikaları haiz bulunanlara (Yüksek mühendis) veya (Yüksek mimar) ve (c) ve (d) fıkralarında yazılı vesikaları haiz bulunanlara da (Mühendis) veya (Mimar) unvanı verilir. Bu unvanlar diploma veya ruhsatnamelere de derç olunur.
S:  Teknoloji Fakültesinde Elektrik-Elektronik mühendisliğinde öğrenim gördüğümüzde başarılı olup her hangi bir Üniversitenin mühendislik fakültesine yatay geçiş yapmak mümkün mü? Yani ayni türden fakülte olmak mecburiyeti var mı? Diploma alırken Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinden alınan diploma arasında fark var mı? Ayrıca fakülteyi ziyaret edip bilgi almam mümkün müdür?C:  Yatay geçişler YÖK’ün kural ve yönetmelikleri dahilinde yapılabilir. Her iki kurum da mühendislik eğitimi vermektedir. Ancak Teknoloji Fakülteleri uygulama ağırlıklı okullardır. Sizce uygun olan herhangi bir zaman içerisinde Fakültemizi ziyaret edebilirsiniz.S:  Teknoloji ve mühendislik fakültesi arasında ne gibi farklılıklar vardır? Ne gibi avantajlar sunulur?C:  Her ikisi de mühendislik fakültesidir. Teknoloji Fakültelerinin, diğer mühendislik fakültelerinden farkı, uygulamaya daha fazla yer vermesidir. Endüstri stajının yanı sıra, 8 yarıyıllık eğitim öğretim süresinin bir yarıyılı iş yeri eğitimi şeklindedir. Çift anadal ve yan dal olanakları vardır.

Saygılarımla...
Ali Tuğrul Öztürk

İletişim ve sorularınız için;
https://twitter.com/alitugrulozturk


Yorumlar

  1. Merhaba Onur,
    Tercihlerde bu gün son gün son gün umarım istediğin üniversiteye yerleşirsin.Ama MTOK bölümü olarak sadece bilgisayar mühendisliği ve yazılım mühendisliği gibi bölümleri seçebilirsin.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben bu sene sınava giriyorum.Sanırım MTOK olararak Fırat Üniversitesinde yazılım müh. ve gazi ünv. bilgisayar müh. var
    angisinde iş imkanı daha kolay ve iyi?

    YanıtlaSil
  3. O kadar siteye baktım ama meğersem aradım cevap buradaymış...Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. merhaba ben bu sene sınava giricem meslek lisesi mekatronik bölümü okuyorum fırat üni. karabük üni. ve selçuk üni. arasında kaldım sizce hangi daha iyi eğitim sağlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba mikail,
      Öncelikle hangi ilde oturduğunuzu yazarsanız size daha faydalı bilgiler verebilirim.Bunun dışında selçuk üniversitesinin prestij bakımından biraz daha üst konumdadır.Eğitim yönünden söylemiş olduğun üç üniversitede eğitim iyidir.Bu üniversiteler, teknoloji fakültesi olmadan öncede teknik eğitim fakültesi olarak yıllarca eğitim vermişlerdir.Bir sıralama yapmak gerekirse;
      Selçuk Üniversitesi
      Fırat Üniversitesi
      Karabük Üniversitesi
      diyebiliriz...

      Sil
    2. yaşadığım il Gaziantep. teşekkür ederim verdiğiniz bilgiden dolayı :) peki bir soru daha sorabilir miyim öğrenciler arasında bi kulaktan dolma bence kesinlik çok çünkü eğer bilginiz varsa ve paylaşırsanız sevinirim fırat üniversitesinde imza yetkisi vermiyorlar diye kulaktan dolma bilgiler var bunların doğruluk imkanı var mı sizce ?

      Sil
    3. Rica ederim Mikail.
      İmza yetkisi üniversite ile alakalı bir konu değildir.Mimar ve Mühendis odası kararı ile Mühendislik fakültesinin imza yetkisi ne ise Teknoloji fakültesininde odur.Bunun ile ilgili genelde mühendislik fakültelerinden mezun öğrencilerin tekniker olarak bile küçümsedikleri olmuştur.İmza yetkisi yok,ara elemandır gibi sözlere aldırış etme sen.Özellikle makine ve elektirik elektronik mühendisliği bölümünde piyasada düşüş yaşandığı ve giderek bu sıkıntının büyüyeceği doğrudur.Sebebi ise önümüzdeki 10 yıl içerisinde hem mühendislik fakültesi hemde teknoloji fakültesinden mezun çok fazla sayıda öğrenci olacaktır.Aralarından yeteneklileri etkilemese de yeni mezunlar için sıkıntı yaratacağı doğrudur.Ama bu durum hem mühendislik fakültesi öğrencileri hemde teknoloji fakültesi öğrencileri için aynı olacaktır.

      Sil
    4. teşekkür ederim ilginizden dolayı :)

      Sil
    5. ilgin ve alakan için ben teşekkür ederim umarım istediğin teknoloji fakültesini kazanır, başarılı bir mühendis olursun.Hayatta başarılar dilerim sana... Yayınları takip etmek için Blogda sol tarafta izleyici kısmından siteye katılabilirsin.

      Saygılar...

      Sil
    6. hocam kusura bakmayın yine ben :p bir soru daha sorucaktım eğer yanıtlarsanız sevinirim. Geçen sene Selçuk üni. de mekatronik müh. vardı bu sene niye yok her hangi bi bilginiz var mı ?

      Sil
    7. Kardeşim bence tercih kılavuzunda en net hali belli olur.Açılıp açılmayacağı.

      Sil
  5. Bİr şey sormak istiyorum . Teknoloji Fakülteleri iş deneyimi konusunda Mühendislik Fakültelerine göre daha iyi bir tercih gibi gözüküyor.Ve hemen hemen aralarında da çok büyük bir fark yok. Ama bir üniversitenin aynı bölümüne ait puanlarına baktığımızda Mühendislik Fakültelerinin Teknoloji Fakültelerine göre daha yüksek puana sahip olduğunu görüyüroz.Bunun nedenini merak ediyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknoloji Fakültesi Mtok bölümlerini sadece meslek liseli adaylar tercih edebilir.Durum böyleyken tüm lise öğrencileri normal mühendislik fakültesini tercih edebilir bunda hiçbir kısıtlama bulunmamaktadır.Puanı yüksek olan itü,odtü vb. okullarda herzaman puanları daha yüksektir.Bunlar kafanızı karıştırmasın.

      Sil
    2. yanlış bilgilendirme yapmayalım gazi üniversitesinin mühendislik fakültesinin örnek olarak elektrik-elektronik müh. taban puanına bakın bir de gazi teknoloji fakültesinin elektrik elektronik müh. genel kontenjan taban puanına bakı. zeki öğrencilerin uygulama mühendisliği uydurmasını pek yemediğini göreceksiniz.

      Sil
  6. Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Elektrik - Elektronik mühendisliği( Mühendislik Fakültesi ) ,
    Gazi Üniversitesi Elektrik - Elektronik mühendisliği (Teknoloji Fakültesi ) böyle bir durumda hangi üniversiteyi tercih edersiniz

    YanıtlaSil
  7. 77 bin sıralamam var.Mekatronik mühendisliği istiyorum ve denizli ikinci öğretim tutuyor.Ancak teknoloji fakültesi olayı kafamı karıştırıyor.Açılan davalar var ve ilk kez bu sene mezun verecekler kimse ne olacağını bılmiyor.sanlaraltay@gmail.com Bu adresten bana ulaşarak beni bu konu hakkında bilgilendirirseniz çok sevinirim ...

    1)Mezunların ünvanı ne olucak ?
    2)İmza yetkileri olacak mı ?
    3)İlerde teknoloji fakültesi herhangi bir risk teşkil ediyormu ? (İş olanağı vb.)

    YanıtlaSil
  8. Hukuki statü bakımından aralarında bir fark yoktur.Mühendislik Fakültesinden de Teknoloji Fakültesinden de çıkan öğrenciler imza yetkisine sahiptir.İkiside Mühendis ve Mimarlar odasına bağlıdır.Ve mühendis olarak mezun olurlar . Ve yanılmıyorsam o davada onandı . Ve hukuki olarak eşitlendi.

    Kaynak : http://teknoloji.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/71/files/sikca-sorulan-sorular-02082012.pdf burayı incelersen tüm sorularına cevap bulabilirsin

    YanıtlaSil
  9. merhaba benim mezun olduğum okul meslek lisesi oldu ama ben düz lise çıkışlıyım acaba teknoloji fakültelerini tercih edebilir miyim?

    YanıtlaSil
  10. En anadolu lisesi mezunuyum.gazi bilgisayar mühendisliği tutuyor (teknoloji fakültesi)Bunu tercih etsem normal bir bilgisayar mühendisi olur muyum?Bazı forumlarda teknoloji fakültesini bayaa yermişler.Bunlar ne derece doğru?İmza yetkisi yok mu?O okuldakiler hep meslek lisesinden gelenler mi?Eğitim farklı mı?mezun olunca bilgisayar mühendisi olarak ve rahat iş bulabilir miyim?

    YanıtlaSil
  11. paylaşım için tşk kardeş

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben düz lise mezunuyum imalat mühendisliği tercihimde cumhuriyet üniversitesi teknoloji fakültesi geldi şimdi bende meslek lisesinden gelenler gibi 1 sene hazırlıkmı okuyacağım normal mühendislik fakültesindeki adamın altında olursun imza yetkin vs olmaz diyorlar. Yazınızıda okudum ama kafam çok karışık bi aydınlatırmısınız ?

    YanıtlaSil
  13. teknoloji fakültelerinde hazırlık mtok dışındakilerede şart mı

    YanıtlaSil
  14. teknoloji fakültelerine normal kontenjandan giren öğrencilerle mtoklar beraber mi okutulyo

    YanıtlaSil
  15. merhaba ben karabük üniversitesi teknoloji fakültesi mekatronik mühendisliğini tercih ettim adandan anadolu lisesinden mezunum hiç bir teknik bilgim yok teknoloji bölümü bana zararlı mı olacak mühendis olamayacakmıyım kaygısı içindeyim ben okurken sıkıntı çekermiyim ve geleceğim ne olacak :( ?

    YanıtlaSil
  16. mrb. ben bu yıl teoknolojı fak. gideceğim ınternette bır kac sıtede bu fakülte hakkındaki yorumlar gerçekten canımı sıktı ''Naptım ben yaa'' dedim resmen , sonra sizin bu yazınızı okuduktan sonra rahatladım en azından onlar gibi gelişi güzel sölememişsiniz ve güzel bir uslüp ve kanıtlarla bize yardımcı olmussunz tşk. ederim.. Benim sorum '' ben bu fakülteyi lys den kazandım mtok ile aramda ki fark sadece 1 yıl hazırlık görmemem mi'' ? En kısa zamanda cevaplarsanız memnun olurum tekrar tşkler..

    YanıtlaSil
  17. merhaba ben ticaret meslek lisesi muhasebe bölümü meğzunuyum acaba benim gidebicek oldugum mtok bölümleri nelerdir ? insaat müh. gidebilirmiyim ?
    en kısa zamanda cevabını bekliyorum şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. Arkadaşlar bu yazılan bilgilerle kafanızı fazla yormayın madem ki teknoloji fakülteleri daha avantajlı neden hep en iyiler mühendislik fakültesini tercih ediyor bilmedikleri içindir cevabı gelebilir kulak asmayın mühendislik fakülteleri daima daha avantajlıdır ki ben bunu uzun bi süre mühendislerle konuştum. siz daha fazla çalışıp puanı teknoloji fakültelerinden her zaman fazla olan mühendislik fakültelerini kazanmaya bakın

    YanıtlaSil
  19. mrb uzun süredir sizin yazdıklarınızı takip ederek fırat üniversitesi teknoloji fakültesi enerji sistemleri müh. yerleştim size şöyle bir sorum olacak enerji sistemleri mühendisliği sizce önü açıkmıdır herhangi bir bilgiye sahipmmisiniz

    YanıtlaSil
  20. Ya sizi anlamıyorum adam sadece teknoloji fakültesinin yasal olarak yetkilerinden bahsetmiş. Müfredat olarak da daha fazla sektör anlamında tecrübe sahibi olacaklarını dile getirmiş. ODTÜ yada İTÜ ile kıyaslama yapmamışki zaten prestij olarak bu okullar daha iyi.

    YanıtlaSil
  21. Ben normal anadolu lisesi mezunuyum.Teknoloji fakültesi(bilg.müh.)seçmemde bir problem olur mu?

    YanıtlaSil
  22. Hocam merhaba ben tokatta fen lisesi ogrencisiyim bu sene son siniftayim biyomedikal muh. istiyorum devlet olarak kocaeli universitesinde var ama teknoloji fakultesi cok kararsizim su anda sinav yaklasiyo hala teknoloji fakultesinim muhendislik fakultesinden farkini anlayamadim tek. fakultelerinde bilimsel dersler daha az diye biliyorum muhendislkk fakultesine gore bu bir dezavantaj degil mi yani muh.fakultesi mezunlarinin alt elamani olmak gibi sorumu cevaplarsaniz minnetar olurum simdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki bir teknoloji fakültesini içerisinde barındıran üniversiteler odtü yada itü değiller. Üniversite eğitimde teorik eğitim de çok önemlidir. Bana kalırsa ara da uçurum da yok, istediğin bölümü olduktan sonra tercih edilebilir. Sektörde farkındalık yaratmak için kişisel olarak kendini geliştirmelisin.

      Sil
  23. anadolu lisesi mezunları teknoloji fakültesinde okuyabilir mi ?

    YanıtlaSil
  24. Hocam iyi günler. Yök'ün bu yıl içerisinde aldığı kararla hazırlıklar kalktı denildi. Yani mtoklarda artık bilimsel hazırlık olmuyacak mı?
    Diğer sorum mtok tercihi yaparken ek puandan faydalana bilecek miyiz?
    Son sorum ise sizinde belirttiğiniz gibi mezun olmak çok mu zor?
    Cevaplarsanız memnun olurum

    YanıtlaSil
  25. Öncelikle merhabalar geçen sene de böyle konular dönüyordu ve herkes bişeyler söylüyordu bende ösym yi arayıp bizzat bilgi aldım bana dedilerki teknoloji fakültesi ilk başta mühendis vermek için açılmış ama daha sonra dava açılmış mühendisliği fakültesi okuyanlar tarafından sonuçta haksızlık oluyor adam mühendislik fakültesi için yüksek puan yapması gerekiyor öyle mühendis oluyor ama teknoloji fakültesi durumlar öyle değil puanları zaten düşük düşük puanla mühendis oluyor haksızlık diye ve davayı kazanmıslar şuan da teknoloji fakültesi mezunları mühendis olmuyorlar sadece son sene bi sınava giriyorlar kazanırlarsa mühendislik ünvanı veriliyor bilginize yanlış bilgilendirip insanları mağdur etmeyelim dileyenler ösym yi yada yök ü herneyse işte arayıp bilgi alabilirler sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayın tarihi
      4 Nisan 2012 Çarşamba

      Sil
    2. Bilip bilmeden konuşuyorsun insanlarda doğru sanacak öle bisi yok arkadaşlar

      Sil
    3. Bilip bilmeden konuşuyorsun insanlarda doğru sanacak öle bisi yok arkadaşlar

      Sil
  26. teknoloji fakültesinden mezun olunca alınan diplomada teknoloji fakültesi mi yazıyo mühendislik fakültesimi? bu bize ileride herhangi bir sorun yaşatır mı?işe alınmada öncelik diye bişey var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle şunu söylemeliyim yayın 2012 yılına ait olup şuanda yapılan değişiklikler bazı maddeleri değiştirmektedir yada muallak duruma sokmaktadır. Net olan şeylerden bahsedeyim sana. 1. Evet mezun olunca hangi fakülteden mezunsan o yazar diplomada. örn:teknoloji fakültesi makine müh. gibi... Devlet kadrosunda gerekli sınavlara girdiğinde hiç bir problem yaratmaz ayrıca sektörde de çok dikkat etmezler. yine örnek vericem marmara makineden mezun olunca gerekli aşamalardan geçip mühendislik ünvanını elde ettiğin de piyasa mühendislik fakültesindenden mezun muamelesi göreceksin. (Marmara ingilizce makine 30binlerde teknoloji makine 45binde )

      Sil
  27. Hocam sizce Metalurji ve Malzeme Mühendisliğinde mi is imkanları yoksa enerjide mi ???

    YanıtlaSil
  28. merhaba ben bu sene tercih verdim istediğim mühendislik fakültesinin sıralaması ile benim sıralamam arasında 6 bin kişi var sizce yerleşebilirmiyim.

    YanıtlaSil
  29. Yok kardeş internetten bilişim bölümü mtok bölümleri yaz çıkar ek puanlar ve mtok bölümleri

    YanıtlaSil
  30. -Şimdi ben sakarya teknoloji fakültesinde mekatronik okursam diğer mühendislik fakültesine göre herhangibir avantaj yada dezavantajım oluyor mu ? bunun garantisini verebilir misiniz?
    -Puanları mühendislik fakültesine göre neden bu kadar düşük?

    YanıtlaSil
  31. bence teknoloji fakülteleri tamamen siyaset temelli kuruluşlardır ve kadrolarıda mühendislik eğitimi vermeye yeterli değildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevcut şartlarda müfredat aynı olsada akademik personel gücü açısından geri kaldığı konusunda hemfikiriz.

      Sil
  32. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar